• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lösenkrav SMSLån

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hej,

Lite smått intresserad hur bankerna ställer sig till att lösa smslån om man klickar i att man vill lösa lån

Någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Hej,

Lite smått intresserad hur bankerna ställer sig till att lösa smslån om man klickar i att man vill lösa lån

Någon som vet?

Skulle dem finnas med på UC upplysningen så borde det inte vara några problem. Men kan bli lite konstigt om man vill lösa lån för 250.000 kr men bankerna kan bara se 150.000 på UC tex
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej,

Lite smått intresserad hur bankerna ställer sig till att lösa smslån om man klickar i att man vill lösa lån

Någon som vet?
Det jag läst hitills är att de verkar mycket restriktiva till det. Får du lösenkrav, vilket man ofta får när man försöker samla med dåligt kreditbetyg så nekas man om det visar sig vara lån som inte finns på UC. Rätta mig gärna om jag har fel, någon som lyckats?
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Jag har lyckats lösa krediter som inte synd på UC då.

Men vet inte om klarna, qliro och Svea är ok i deras ögon.
 

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Det jag läst hitills är att de verkar mycket restriktiva till det. Får du lösenkrav, vilket man ofta får när man försöker samla med dåligt kreditbetyg så nekas man om det visar sig vara lån som inte finns på UC. Rätta mig gärna om jag har fel, någon som lyckats?
Okej, om man har relativt bra uc risk ~4% men har redan 100% av sin årsinkomst i blanco, är det möjligt att få ytterligare 100 i lån?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Okej, om man har relativt bra uc risk ~4% men har redan 100% av sin årsinkomst i blanco, är det möjligt att få ytterligare 100 i lån?
menar du 100% till av inkomst. Ingen omöjlighet, vad handlar det om för belopp?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Förlåt, formulerade mig lite konstigt kanske. Har årslön på 315tkr och blanco på ca 290, skulle behöva ca 120-150 till.
Jag tror det går bra att ta ett nytt fräscht blanco, frågan bara vilken förmedlare som passar dig bäst? kanske inte spelar så stor roll. Men räkna med ränta kring 10%.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp